GeekOut

GeekOFF | Két nap és 40 km séta Londonban

2016. május 18. 16:56 - AdamNagy33

A megszokottnál kicsit személyesebb jellegű poszt következik, ami csak érintőlegesen kalandozik el geek irányokba: az alábbiakban kétnapos Londoni kirándulásomról és az ott szerzett élményekről olvashattok. Kíváncsi vagy rá, mi mindent lehet megnézni kevesebb mint 48 óra leforgása alatt az Egyesült Királyság nyüzsgő fővárosában? Íme a válasz!

Az egész londoni kirándulás ötlete derült égből villámcsapásként jött: fapados járaton kicsivel több, mint egy felnőtt bérlet áráért kaptunk barátnőmmel két jegyet oda-vissza, Airbnb-n néztünk hozzá egy olcsó, ám szimpatikusnak tűnő szállást, majd elkezdtük tervezgetni a többi részletet is. A Madame Tussauds és a London Eye volt a két biztos pont, amit mindenképp meg akartunk nézni - ezekre meg is vettük előre a jegyet, hogy pénzt és időt spóroljunk -, illetve a reptéri tranzitot is előre lefoglaltuk (ez kb. ugyanannyi volt, mint a repjegy). Így, hogy szépen előre megvettünk mindent, amit lehetett, és csak apránként költöttük a pénzt, kevésbé volt megterhelő a pénztárcánk számára az angliai kiruccanás.

A repülést megelőző napon aztán már ott állt kinyomtatva a térkép a tervezett útvonalunkkal és a releváns metróvonalakkal, megvolt minden papír, ami az utazáshoz kellett, és persze egy jó adag izgalom is, hogy vajon tényleg bele fog-e férni minden látnivaló ebbe a két rövidke napba. A repülőgépünk szombaton 6:00-kor indult Ferihegyről, így 8:15 után nem sokkal már Stansted repterén is voltunk. Egy gyors biztonsági ellenőrzést és a kötelező eltévedést követően már a tranzit buszon ültünk, 10 órára pedig meg is érkeztünk a Harry Potteres King's Cross pályaudvar mellé célállomásunkra (nyilván itt meg is néztük gyorsan a kissé lehúzósra sikeredett Harry Potter boltot).

Innen kb. 5 perc sétára, gyakorlatilag központi helyen volt a szállásunk. A szállásadónk egy gyors bemutatkozást és a kulcsok átadását követően le is lépett, szóval nem voltunk később időponthoz kötve, szabadon járhattunk-kelhettünk a városban, bármikor haza tudtunk menni. Első utunk a Madame Tussauds múzeumba vezetett, ahová direkt gyalog mentünk, hogy addig is még jobban átérezzük a londoni hangulatot - rengeteg (különböző nemzetiségű) ember mindenfelé, fekete taxik, piros double deckerek, kiszámíthatatlan időjárás, klasszikus angol házikók és óriási, modern irodaházak felváltva. Nem túlzás, én már itt tátott szájjal néztem mindent.

A Tussauds múzeumhoz érve aztán tovább fokozódtak az izgalmak, főleg, mikor megláttuk a kilométeres sort - szerencsére mivel előre megvásároltuk a jegyünket, csak egy jóval rövidebb sort kellett kivárnunk, és már bent is lehettünk a viaszbábuk sokasága közt. Noha rengetegen voltak bent, a tömeg jól eloszlott, így selfieről selfiere haladva végigfotóztuk az összes hírességet, majd elértünk a számomra legizgalmasabb részhez: először a Marvel szekcióhoz életnagyságú Pókemberrel, Amerika Kapitánnyal, Hulkkal és 4D-s vetítéssel, majd a Star Wars-os részhez a sorozat legjelentősebb pillanataival. Volt itt Millenium Falcon-vezetés Chewbacca oldalán, meglestem, milyen volt Qui-Gon Jinn és Darth Maul harca, lőttem fényképet a kis BB-8 droiddal, sőt, még Leiával is belefért egy emlékezetes fotó.

Miután megpróbáltuk nem elkölteni az összes pénzünket a Tussauds hihetetlenül vagány ajándékboltjában, metróra pattantunk, és megcéloztuk a Big Bent és környékét. Aki volt már Londonban, az tudhatja, hogy itt nagyjából bejárható távolságban van elég sok minden, ezeket pedig szépen sorban meg is néztük: sétáltunk a London Eye környékén (felülni csak másnap reggel sikerült a hatalmas sor miatt), megnéztük a Westminster Apátságot és a Parlamentet, kicsit lepihentünk a gyönyörű James Parkban két gofri társaságában, tiszteletünket tettük a Buckingham Palotánál, majd az Oxford Street felé vettük az irányt, ahol egymást érik a világmárkák üzletei, a turistacsalogató boltok és a hatalmas, nagy múltú áruházak. Itt leginkább csak bámészkodtunk, nagy költekezés nem nagyon fért volna bele a büdzsébe, főleg, hogy Londonban nem túl olcsó az élet magyar viszonylatokhoz mérten, ezt már két nap alatt is megéreztük.

Eddigre már alig álltunk a lábunkon - kb. huszonöt kilométer gyaloglás volt mögöttünk -, szóval picit kezdtünk fáradni, így elindultunk hazafelé. Este még azért leruccantunk egy közeli pubba, ahol sikerült kifognunk egy élőzenés-gitáros, nagyon hangulatos előadást is - és még a sör is finom volt! A másnap jóval lightosabbra sikeredett, ez már kevésbé szólt a rohanásról: felültünk a London Eye-ra és megcsodáltuk Londont madártávlatból is, majd szépen, kényelmesen sétálgattunk a Trafalgar Square-től vissza a King's Cross pályaudvarig, útközben számos kisebb sétálóutcát és a British Museum-ot megcsodálva. Ja, és ne feledkezzünk meg a mennyei hamburgerről sem, amit a Five Guys étterem szolgáltatott nekünk ebéd gyanánt!

Kettőkor aztán elindultunk a reptérre, hogy 100% ne késsük le a hatkor visszainduló gépet - jól is tettük, így pont volt még időnk kint egy gyors vacsizásra, aztán repültünk is vissza Budapestre menetrend szerint. Szerencsére volt még egy Pünkösd hétfőnk a pihenésre, amire szükség is volt - eseménydús két napot tudhattunk magunk mögött sok-sok életre szóló emlékekkel és reeeengeteg gyaloglással. London gyönyörű, hangulatos város telis-tele látnivalókkal, nagyon élveztem minden ott töltött percet. Már most azt tervezzük, hogy legközelebb miket nézünk meg, hiszen van még mit bepótolnunk!

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

shawshank 2016.05.19. 13:00:26

Ha legközelebb mentek akkor London Pass kötelező. Zseniális mennyi pénzt lehet összespórolni egy ilyen turán. Két naposnál 170 GBP-nyi belépőt meg lehetett spórolni 70 fontért cserébe.

AdamNagy33 · www.komm365.hu 2016.05.19. 13:07:16

@shawshank: Köszi a tippet! ;) Most nem nagyon érte volna meg nekünk, mert alapból csak a Tussauds + London Eye páros volt betervezve sok-sok városnézéssel, más nem is nagyon fért volna bele normálisan a két napba.